Strzelin: ZP.18.2010 Budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w miejscowości Szczawin.
Numer ogłoszenia: 205267 - 2010; data zamieszczenia: 30.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Miasta i Gminy w Strzelinie , ul. Ząbkowicka 11, 57-100 Strzelin, woj. dolnośląskie, tel. 071 3921971 w. 154, faks 071 3921303.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ZP.18.2010 Budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej w miejscowości Szczawin..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedsięwzięcie obejmuje : 1.1. W miejscowościach przewidziano budowę grawitacyjno-ciśnieniowy systemu kanalizacji sanitarnej. Dokumentacja techniczna obejmuje projekt kanalizacji sanitarnej w Szczawinie oraz rurociąg tłoczny do Strzelina. W projekcie przewidziano ciśnieniowe włączenie kanalizacji do istniejącego rurociągu tłocznego kanalizacji sanitarnej w ulicy Borowskiej w Strzelinie. Odprowadzał on ścieki ze Spółdzielni Mleczarskiej do Strzelina. Projektowana sieć kanalizacyjna w związku z jej usytuowaniem obejmuje 2 zlewnie kolektorów KS. Kanały główne zaprojektowano z rur dwuściennych. strukturalnych o średnicy DN 200, wzdłuż dróg, w poboczach oraz na posesjach prywatnych wzdłuż pasa zabudowy. Kanały boczne zaprojektowano z rur dwuściennych o średnicy DN 150 od granicy działki do kolektora głównego. Kanalizacja od studzienki zlokalizowanej na posesji przy istniejącym szambie lub odpływie z budynku do granicy działki będzie przedmiotem odrębnego opracowania. Do studzienki na posesji włączone będą istniejące lub projektowane przyłącza kanalizacyjne z budynku. Projekt obejmuje też 2 przepompownie ścieków oraz rurociągi tłoczne KT. 1.2. Rozbudowę istniejącego wodociągu w miejscowości Szczawin ma na celu uzbrojenie nowych terenów przewidzianych pod rozbudowę miejscowości. Sieć będzie zlokalizowana wzdłuż ciągów komunikacyjnych. Wykonanie zaprojektowanych odcinków sieci wodociągowej zamknie wodociąg w pętle, przez co wzrośnie niezawodność działania sieci. 1.3. Zamawiający zwraca również uwagę na wykonanie innych robót jakie należy wykonać w ramach przedsięwzięcia objętego zamówieniem jak np. odtworzenie nawierzchni drogi powiatowej w miejscowości Szczawin ( na pełnej szerokości jezdni o nawierzchni bitumicznej). 1.4.Dokumentacja techniczna opracowana przez Pracownię Projektową Pani Anny Prokopowicz z Wrocławia z czerwca 2008 roku obejmuje: Całkowita długość projektowanej sieci kanalizacyjnej grawitacyjnej wynosi: Długość L = 5758,9 m rurociągów tłocznych L = 728,0 m. Długość kanałów głównych DN 200 wynosi L = 5046,0m, zaś kanałów bocznych DN 150 wynosi L= 712,9 m 2 obiekty pompowni ścieków Sieć wodociągową z rur PE o średnicy 110 PE-HD o łącznej długości 1947,7 m. 1.5.Dokumentacja techniczna opracowana przez Pracownię Projektową Pani Anny Prokopowicz z Wrocławia ze stycznia 2009 roku obejmuje: Zaprojektowano sieć wodociągową z rur PE o średnicy 63 PE-HD o łącznej długości 67,6 m ; 32 PE-HD o długości 2,0m. 1.6. Dokumentacja techniczna opracowana przez Pracownię Projektową Pani Anny Prokopowicz z Wrocławia z czerwca 2010 roku obejmuje: - Długość projektowanego wodociągu wynosi: 116,0 m 110 PE roboty dodatkowe - Całkowita długość nowoprojektowanej projektowanej sieci kanalizacyjnej grawitacyjnej KS2.1 wynosi L = 217,4 m rurociągów tłocznych L = 217,2 m. roboty zamienne - Wodociąg z rur PE o średnicy 110 PE-HD o długości 298,0 m. roboty zamienne.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.11.00.00-1, 45.20.00.00-9, 45.23.00.00-8, 45.23.10.00-5, 45.23.30.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.09.2011.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wadium w wysokości 130 000 zł.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien wykazać wykonanie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, łącznie nie mniej niż: 5000 mb sieci kanalizacyjnej zewnętrznej w tym co najmniej 3 km sieci grawitacyjnej; 2000 mb sieci wodociągowej zewnętrznej; co najmniej jednego obiektu pompowni ścieków.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
kierownik budowy:1 osoba posiadająca uprawienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych i należąca do właściwej Izby Samorządu Zawodowego kierownik robót elektrycznych 1 osoba posiadająca uprawienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych i należąca do właściwej Izby Samorządu Zawodowego kierownik robót drogowych 1 osoba posiadająca uprawienia do sprawowania samodzielnych funkcji w budownictwie do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej i należąca do właściwej Izby Samorządu Zawodowego
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
a)W zakresie sytuacji finansowej wykonawca winien posiadać środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 1 000 000 PLN lub jej równowartość w walucie. b)W zakresie sytuacji ekonomicznej Wykonawca winien posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę nie mniejszą niż 1 000 000 PLN lub jej równowartość w walucie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje zmianę zawartej umowy w stosunku do treści oferty wykonawcy, z którym podpisano umowę oraz określa warunki takiej zmiany: 1) zmiana terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa, to zdarzenie zewnętrzne o obiektywnie małym stopniu prawdopodobieństwa pojawienia się zdarzenia w określonej sytuacji, a którego szkodliwe następstwo przy zastosowaniu współczesnej techniki uniemożliwia wykonawcy wykonywanie w części lub całości jego zobowiązań; 2) zmiana terminu realizacji umowy w przypadku występowania niekorzystnych warunków atmosferycznych, mogących mieć istotny wpływ na prowadzone roboty budowlane, przez okres dłuższy niż 14 dni; 3) zmiana dokonana na podstawie art. 23 pkt. 1 ustawy Prawo Budowlane zmiana w rozwiązaniach projektowych, jeżeli są one uzasadnione koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych lub usprawnienia procesu budowy; 4) zmiana dokonana na podstawie art. 20 ust. 1 pkt. 4 lit. a), b) ustawy PB uzgodniona możliwość wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w projekcie, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego; 5) zmiany dokonane podczas wykonywania robót i nie odstępują w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę w ramach art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane i dokonane zostaną zgodnie z zapisami art. 36a ust. 6 ustawy Prawo budowlane, spełniając zapisy art. 57 ust. 2 ustawy Prawo budowlane
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.strzelin.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Strzelin, ul. Ząbkowicka 11, 57-100 Strzelin - pok. nr 52.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.08.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Strzelin, ul. Ząbkowicka 11, 57-100 Strzelin - pok. nr 20 - Biuro Obsługi Interesanta..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 działanie Podstawowe Usługi dla Gospodarki i Ludnosci Wiejskiej..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak